Hűségprogram, lojalitás rendszerek

2015-06-15hűségprogram, lojalitás, pontgyűjtő kártya

A kereskedelemben, a szolgáltatásban a legnehezebb feladatok közé tartozik a vásárlók lojalitásának a tartós megszerzése, a vásárló folyamatos fogyasztásra ösztönzése. Könnyen belátható, hogy egy visszatérő vásárló sokkal értékesebb a kereskedő, szolgáltató számára, mint aki csupán egyszer veszi igénybe a szolgáltatást.

 

A felmérések alapján kijelenthető, hogy a vevők túlnyomó többsége(közel 75%-a) szívesebben megy oda, ahol a vásárlásait jutalmazzák. Megduplázódik a vásárlások gyakorisága, de az egyedi vásárlások összege is szignifikánsan növekszik.

pontgyűjtő kártya - hűségprogram

Hűségprogramok
A kereskedelemben, szolgáltatásban - éppúgy a kisválallkozásoknál, mint a nagy cégeknél - egyre szélesebb körben alkalmazzák a különféle hűségprogramokat, amelyekkel kialakítható a vevői lojalitás, újabb vásárlások katalizálhatóak, de nem utolsó sorban fontos és használható adatok nyerhetők ki a vásárlók vásárlási szokásairól. A vásárlási minták feldolgozását követően pedig a marketingesek célzott reklámokkal további forgalomnövekedést tudnak generálni.
Hűségprogramok, lojalitás rendszerek ma már a vendéglátástól, a különböző szolgáltatáson keresztül, a kis és nagykereskedelemig bárhol megtalálhatóak, a forgalom fenntartásának és növelésének elengedhetetlen feltételei.

Vásárlás követés - kártya típusok
A hűségprogramok talán egyik legegyszerűbb példája a papír kártya, vagy papír gyűjtő füzet, amelyben a vásárlást követően pontokat írnak jóvá offline módon a vásárlást követően. Mondjuk egy kávéházban minden kávé után a vásárlónál lévő papírkártyára egy pecsét kerül, majd a 10. pecsét után igényelhető egy ingyen kávé. De hasonló módon működnek a benzinkút hálózatok hűség kártyái, csak ott pecsét helyett egy kis matrica kerül beragasztásra.
rfid azonosítás hűségkártyáhozA fejlettebb hűségprogramokban az azonosítás, a vásárláskövetés ma már elektronikusan történik, ahol az azonosítást végző eszköz egy plasztikkártya, amely a hűségprogram működési elveiből következően általában egyedi azonosítóval ellátott. Az egyedi azonosító bármi lehet: vonalkód, QR-kód, mágnescsík, chip alapú azonosítás, de akár a kártya tulajdonos személyes fotója is.
A plasztik kártya önmagában általában nem tartalmazza az ügyfél, sem a vásárlás adatait, a kártyához kapcsolódó adatok egy központi - elektronikusan folyamatosan - elérhető adatbázisban tárolódik. Azonosításkor a kártya azonosítók alapján az eladó könnyedén hozzájut a kártya tulajdonos adataihoz, a nyújtható kedvezmény mértékéről, mikéntjéről. A vásárlást követően pedig a rendszer beállításaitól függően a vásárlás adatai, pontgyűjtő rendszerek esetén a jóváírt pontok a kártyatulajdonosok számára rögzítésre kerülnek.
Mivel a kártyák esetén lehetőség van a kártyatulajdonos kontakt adatainak rögzítésére is, így a kártya elhagyása, eltulajdonítása esetén azok egyszerűen pótolhatóak, a megszerzett hűségpontok megmaradnak. A kártya tulajdonos elektronikus elérhetőségének a kártyához kapcsolása esetén lehetőség van a kártyatulajdonos folyamatos és egyszerű tájékoztatására is.

A vásárló jutalmazása
Egy hűségprogram esetén a vállalkozás üzleti modelljéből, a marketingesek meghatározzák, hogy milyen eladást ösztönző, vagy vevőmegtartó elv alapján építik ki a lojalitás programot. Itt szó lehet egyszerű vagy összetett kedvezményes vásárlásról, pontgyűjtést követő pontbeváltásról, VIP szolgáltatások igénybevételéről.

A vásárlói lojalitás
Egy új vásárló megszerzése nagyon költséges tevékenység, és ez a költség bizton különböző lehet az adott terület függvényében. Egy lojális, hűséges vásárló visszajár és újra költ, ezért nagyon fontos, hogy kialakítsuk a vásárlói lojalitást. A minőségi termékkínálaton, a maximális kiszolgáláson túl a vevőt a vásárlásáért is jutalmazni kell, a pénzkiadás "negatív élményét" könnyen előnnyé kovácsolhatjuk az okosan kialakított kedvezmény, pontgyűjtő rendszerrel.

A vásárlások adatai
Az elektronikus alapon működő hűségprogramok nagy lehetőségeket rejtenek a vásárlások komplex követésében, a vásárlói szokások feltérképezésében és akár egyedi vevőkre szabott marketing akciók sikeres lebonyolításában. Ugyan ezen rendszerek üzemeltetésénél nagyon oda kell figyelni a hatályos adatvédelmi szabályokra, de a különböző élő példák is mutatják, hogy ezen rendszerek biztonsággal üzemeltethetőek.
Gondoljunk itt csak egyes magyarországi nagy áruházláncok pontgyűjtő rendszereire. A plasztik kártya alapú pontgyűjtő rendszerek mentik a vásárlás adatait, a kosár tartalmát és az adatok elemzését követően személyre szabott ajánlatokat postáznak(vagy hírleveleznek ki) a kártyatulajdonosok számára. A kampány hatékonysága garantált.

További információra van szüksége a hűségprogram-kártyákkal kapcsolatban?
Kérjen ajánlatot, vagy keresse kollégánkat!

Ez a hír másokat is érdekelhet! Oszd meg!
Megtervezzük kártyáját!
Segítségre van szüksége plasztik kártyája grafikai megtervezését illetően? Képzett grafikusaink, sokéves tapasztalattal, referenciákkal segítenek Önnek.

Bővebben >

Kérjen ajánlatot!
Rugalmas gyártás technológiánknak köszönhetően, akár egy darab plasztikkártya tervezését, elkészítését is rövid határidővel vállaljuk.
Versenyképes árak. Kérje ajánlatunkat!

Bővebben >

Plasztikkártya hírek

Hamarosan nem kell pin-kód ha bankkártyával szeretnénk fizetni, mivel a Mastercard nemrég bemutatott új chip technológiás kártyája képes az ujjlenyomat olvasására és a tulajdonos tárolt biometrikus azonosítója alapján azonosítja a felhasználót, engedélyezi a tranzakciót.

Bővebben >

A patinás és nagy múltú Győri Ipartestület vezetősége nemrég úgy döntött, hogy a tagjai számára egy új a tagok és az Ipartesület számára is előnyös kedvezményes vásárlást lehetővé tevő szolgáltatást, egy kedvezménykártya rendszert biztosít alanyi jogon.

Bővebben >

A környezetbarát termékek iránti igény szerencsére egyre szélesebb körben, egyre több felhasználó, vásárló esetén vált fontos szemponttá az elmúlt években, így a palsztik kártya gyártásban reagálni kellett a kihívásra: bemutatjuk a biológiailag lebomló, környezetbarát BIO PVC plasztikkártyákat.

Bővebben >

Címkefelhő

Legkedveltebb plasztikkártya típusok

VIP kártya
VIP kártya >
Támogatói kártya
Támogatói kártya >
Rendezői kártya
Rendezői kártya >
Pontgyűjtő kártya
Pontgyűjtő kártya >
Oktatási kártya
Oktatási kártya >
Névjegy kártya
Névjegy kártya >
Meghívó kártya
Meghívó kártya >
Látogatói kártya
Látogatói kártya >
Kulcskártya
Kulcskártya >
Klubtagsági kártya
Klubtagsági kártya >
Igazolvány kártya
Igazolvány kártya >
Hűség kártya
Hűség kártya >
Garancia kártya
Garancia kártya >
Bérletkártya
Bérletkártya >
Adatkártya
Adatkártya >