top of page
Keresés

Hűségprogram, lojalitás rendszerek

Frissítve: 2022. ápr. 25.

A kereskedelemben, a szolgáltatásban a legnehezebb feladatok közé tartozik a vásárlók lojalitásának a tartós megszerzése, a vásárló folyamatos fogyasztásra ösztönzése. Könnyen belátható, hogy egy visszatérő vásárló sokkal értékesebb a kereskedő, szolgáltató számára, mint aki csupán egyszer veszi igénybe a szolgáltatást.


A felmérések alapján kijelenthető, hogy a vevők túlnyomó többsége(közel 75%-a) szívesebben megy oda, ahol a vásárlásait jutalmazzák. Megduplázódik a vásárlások gyakorisága, de az egyedi vásárlások összege is szignifikánsan növekszik.

Hűségprogramok


A kereskedelemben, szolgáltatásban - éppúgy a kisvállalkozásoknál, mint a nagy cégeknél - egyre szélesebb körben alkalmazzák a különféle hűségprogramokat, amelyekkel kialakítható a vevői lojalitás, újabb vásárlások katalizálhatóak, de nem utolsó sorban fontos és használható adatok nyerhetők ki a vásárlók vásárlási szokásairól. A vásárlási minták feldolgozását követően pedig a marketingesek célzott reklámokkal további forgalomnövekedést tudnak generálni. Hűségprogramok, lojalitás rendszerek ma már a vendéglátástól, a különböző szolgáltatáson keresztül, a kis és nagykereskedelemig bárhol megtalálhatóak, a forgalom fenntartásának és növelésének elengedhetetlen feltételei.


Vásárlás követés - kártya típusok


A hűségprogramok talán egyik legegyszerűbb példája a papír kártya, vagy papír gyűjtő füzet, amelyben a vásárlást követően pontokat írnak jóvá offline módon a vásárlást követően. Mondjuk egy kávéházban minden kávé után a vásárlónál lévő papírkártyára egy pecsét kerül, majd a 10. pecsét után igényelhető egy ingyen kávé. De hasonló módon működnek a benzinkút hálózatok hűség kártyái, csak ott pecsét helyett egy kis matrica kerül beragasztásra.

A fejlettebb hűségprogramokban az azonosítás, a vásárláskövetés ma már elektronikusan történik, ahol az azonosítást végző eszköz egy plasztikkártya, amely a hűségprogram működési elveiből következően általában egyedi azonosítóval ellátott. Az egyedi azonosító bármi lehet: vonalkód, QR-kód, mágnescsík, chip alapú azonosítás, de akár a kártya tulajdonos személyes fotója is.


A plasztikkártya önmagában általában nem tartalmazza az ügyfél, sem a vásárlás adatait, a kártyához kapcsolódó adatok egy központi - elektronikusan folyamatosan - elérhető adatbázisban tárolódik. Azonosításkor a kártya azonosítók alapján az eladó könnyedén hozzájut a kártya tulajdonos adataihoz, a nyújtható kedvezmény mértékéről, mikéntjéről. A vásárlást követően pedig a rendszer beállításaitól függően a vásárlás adatai, pontgyűjtő rendszerek esetén a jóváírt pontok a kártyatulajdonosok számára rögzítésre kerülnek.

Mivel a kártyák esetén lehetőség van a kártyatulajdonos kontakt adatainak rögzítésére is, így a kártya elhagyása, eltulajdonítása esetén azok egyszerűen pótolhatóak, a megszerzett hűségpontok megmaradnak. A kártya tulajdonos elektronikus elérhetőségének a kártyához kapcsolása esetén lehetőség van a kártyatulajdonos folyamatos és egyszerű tájékoztatására is.


A vásárló jutalmazása

Egy hűségprogram esetén a vállalkozás üzleti modelljéből, a marketingesek meghatározzák, hogy milyen eladást ösztönző, vagy vevőmegtartó elv alapján építik ki a lojalitás programot. Itt szó lehet egyszerű vagy összetett kedvezményes vásárlásról, pontgyűjtést követő pontbeváltásról, VIP szolgáltatások igénybevételéről.


A vásárlói lojalitás

Egy új vásárló megszerzése nagyon költséges tevékenység, és ez a költség bizton különböző lehet az adott terület függvényében. Egy lojális, hűséges vásárló visszajár és újra költ, ezért nagyon fontos, hogy kialakítsuk a vásárlói lojalitást. A minőségi termékkínálaton, a maximális kiszolgáláson túl a vevőt a vásárlásáért is jutalmazni kell, a pénzkiadás "negatív élményét" könnyen előnnyé kovácsolhatjuk az okosan kialakított kedvezmény, pontgyűjtő rendszerrel.


A vásárlások adatai

Az elektronikus alapon működő hűségprogramok nagy lehetőségeket rejtenek a vásárlások komplex követésében, a vásárlói szokások feltérképezésében és akár egyedi vevőkre szabott marketing akciók sikeres lebonyolításában. Ugyan ezen rendszerek üzemeltetésénél nagyon oda kell figyelni a hatályos adatvédelmi szabályokra, de a különböző élő példák is mutatják, hogy ezen rendszerek biztonsággal üzemeltethetőek.

Gondoljunk itt csak egyes magyarországi nagy áruházláncok pontgyűjtő rendszereire. A plasztik kártya alapú pontgyűjtő rendszerek mentik a vásárlás adatait, a kosár tartalmát és az adatok elemzését követően személyre szabott ajánlatokat postáznak(vagy hírleveleznek ki) a kártyatulajdonosok számára. A kampány hatékonysága garantált.


További információra van szüksége a hűségprogram-kártyákkal kapcsolatban?

Kérjen ajánlatot, vagy keresse kollégánkat!

98 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page